PAV ŠTUREC 2004

 

 

       Uplynulý víkend sa konali úvodné preteky Majstrovstiev Slovenskej Republiky. Dobrá propagácia a ešte lepšia povesť, ktorú si za posledné roky organizátori "PAV Autotechna Šturec" vypracovali, pritiahla po oba dni na trať medzi Dolný Harmanec a Šturec množstvo divákov.

       V prvých pretekoch sezóny sme boli zvedaví hlavne na novinky a zmeny v štartovnom poli. Fiat Abarth Cup sa, čo do počtu, mierne rozrástol, ale čo je dôležitejšie, všetky autá prešli do skupiny "F". Táto skupina, v ktorej je povolených podstatne viac úprav vozidla ako v "A-čku", zjavne celému "poháru" prospela. Dosahované časy pretekárov, jazdiacich vo Fiat Abarth Cup, zdá sa definitívne nechali za sebou všetky vozidla Škoda Fabia Cup. Do skupiny "F" prešiel aj Jaro Homola so svojim CITROËN Xsara. Hovorí sa o tom, že jeho auto stratilo po zime pár kíl a výkon motora sa zvýšil. Vážny kandidát na víťazenie v skupine "F", sa ale po presedlaní do Ford Escort Cosworth stal nestárnúci Marián Rajnoha. Auto pochádzajúce z garáže Stana Koiša ide skvele a v kombinácii so skúsenosťami pána pretekára - Mariana Rajnohu sme sa mali na čo pozerať. Škoda Octavia Kit Car je pojem medzi autami v skupine A. Práve takýto prírastok doniesol na Slovenské kopce Zdenko Pastva. Zdenko sa s autom, zdá sa, úspešne zžil a hneď v prvých pretekoch, svojimi časmi, tesne sledoval favorita skupiny A, Maťa Koiša na Forde. Premiérovo sme videli aj dve vozidlá Seat Leon s dieselovými agregátmi. Jeden z nich vyviedol na kopec Jaro Baránek, majiteľ firmy Autotechna - hlavný organizátor pretekov na Šturci.

       Po obidva dni sa na Šturci najviac radoval Vlado Friedl, jazdiaci stále na monoposte Dallara F3 z tímu PRO RACING. Blahoželáme mu k zisku plného počtu bodov na tomto dôležitom - prvom podujatí sezóny PAV 2004.

Zdroj: www.dovrchu.sk, foto: archív www.klm-studio.sk a PRO RACING, 17.05.2004


 
     
     
 
Zľava Juraj Klimko s manželkou Andreou, vo formuli Vlado Friedl s pohárom najrýchlejšiemu pretekárovi od primátora BB, Roman Rosina a šéfmechanik Marek Helembay.
 

SPäť